Google Search se ia după Perplexity AI. AI Mode permite întrebări complexe și multi-părți. Funcționează cu Gemini 2.0 și se bazează tot pe datele pe care i le oferi
- BORRO '
- Mar 9
- 1 min read

Google a introdus săptămâna trecută AI Mode. Noua funcție de inteligență artificială permite celor care folosesc Google Search să pună întrebări complexe și multi-părți.
Practic, când vrei să faci research pentru o temă care te interesează pui o întrebare, iar după răspuns primești alte întrebări legate de același subiect. Din întrebare în întrebare găsești ușor tot ce există relevant ca informații despre subiectul tău în online.
Pleci de la o întrebare si ajungi sa acoperi subiectul din n-șpe unghiuri.
Exact ce face Perplexity AI de mai bine de doi ani. Motorul de căutare Conversațional lansat în 2022 de Aravind Srinivas, Denis Yarats, Johnny Ho și Andy Konwinski. Ingineri cu experiență în sisteme back-end, inteligență artificială și învățare automată.

Principala diferență dintre AI Mode și Perplexity AI este destinația finală. Instrumentul celor de la Google este orientat să satisfacă Vânzătorul, fiind influențat de SEO și reclame plătite. Adică tu cauți ce vrei tu, iar Google îți răspunde cu ce vor clientii lui.
Perplexity AI este orientată în primul rând către utilizatorul care vrea informații, nu îndrumare spre shopping. Furnizează răspunsuri concise și informative, reprezentând abordarea ideală pentru intrebări precise și informații detaliate. Are ca prioritate precizia și relevanța informațiilor oferite, evitând influențele externe. Oferă informații mai concentrate.
O altă deosebire importantă constă în faptul că Perplexity se concentrează pe confidențialitate. Folosește metode precum învățarea federată pentru a reduce spre minim colectarea datelor.
AI Mode de la Google este o extensie a funcției AI Overviews, bazată tot pe Gemini 2.0 și este destinată abonaților Google One Premium.
Comentarios