“Bun venit la Londra. Nu uita vesta antiînjunghiere”. Ricky Gervais și promo-urile pentru vodka Dutch Barn blocate de autoritățile britanice. “Enjoy life. You’ll be dead soon”.
- BORRO '
- Nov 8
- 3 min read

Comediantul britanic Ricky Gervais a avut mai multe campanii publicitare pentru marca sa de vodcă, Dutch Barn, respinse sau blocate de autoritățile publicitare din Regatul Unit în 2024 și 2025. Deși Gervais a susținut vehement pe rețelele sociale că reclamele sale au fost “interzise” în mod repetat, situația este mai nuanțată decât pare la prima vedere.
Motivele respingerii reclamelor
Campaniile publicitare ale lui Gervais au fost respinse din mai multe motive legate de reglementările britanice privind publicitatea la alcool:
Încurajarea consumului excesiv: Una dintre cele mai controversate reclame propuse prezenta pe Gervais ținând un pahar de vodcă cu sloganul “One day, you’ll be underground for good” (“Într-o zi, vei fi sub pământ pentru totdeauna”). Comitetul pentru Practicile Publicitare (Committee of Advertising Practice) a refuzat-o, argumentând că “există riscul ca aceasta să fie interpretată ca sugerând că, din moment ce viața este scurtă, ar trebui să bei, potențial în exces”.
Conținut provocator și ofensator: Alte slogane respinse includeau:
• “Welcome to London. Don’t forget your stab vest” (“Bun venit la Londra. Nu uita vesta antiînjunghiere”) - o referire satirică la criminalitatea cu cuțite din capitală
• “Enjoy life. You’ll be dead soon” (“Bucură-te de viață. Vei fi mort curând”)
• “Your tube driver’s favourite drink in the morning” (“Băutura preferată dimineața a șoferului tău de metrou”)
• “Drugs this good are usually illegal” (“Drogurile atât de bune sunt de obicei ilegale”)

Adevăruri incomode: Gervais a afirmat că a încercat chiar și abordarea opusă - o reclamă în care citea de pe laptop-ul său despre pericolele alcoolului de pe site-urile guvernamentale. Conform comediantului, aceasta a fost de asemenea respinsă “pentru că nu le place adevărul, pentru că îi descurajează pe alți publicitari”.
Reacția furioasă a lui Gervais
Pe 2 noiembrie 2025, Gervais a publicat un videoclip virulent pe rețelele sociale, intitulat “Angry from Hampstead” (“Furios din Hampstead”), în care și-a exprimat frustrarea față de ceea ce el numește cenzură. Folosind un limbaj extrem de dur, el i-a numit pe cei care au respins reclamele “cowardly fing cs” (“laşi nemernici”).
“Sunt fut de sătul de puterile care interzic reclamele mele pentru Dutch Barn. Uneori nu este absolut nimic în neregulă cu ele”, a declarat comediantul, adăugând: “F them La dracu’ cu ei. O să vând direct consumatorilor”.

Clarificarea Transport for London
Într-o întorsătură ironică, Transport for London (TfL) a clarificat că multe dintre reclamele despre care Gervais susține că au fost “interzise” nu au fost de fapt niciodată supuse spre aprobare oficială. Un purtător de cuvânt TfL a declarat: “Aceste reclame nu au fost niciodată trimise către TfL sau partenerii lor de publicitate pentru a fi evaluate. Alte materiale creative pentru Dutch Barn au fost acceptate și rulează în prezent în rețeaua noastră”.

Succesul controversei ca strategie de marketing
În ciuda - sau poate tocmai datorită - respingerilor, strategia lui Gervais s-a dovedit extrem de eficientă din punct de vedere al marketingului. Videoclipul său furios a acumulat peste 1,5 milioane de vizualizări în câteva ore, iar atenția mass-media generată de controversă a oferit brandului Dutch Barn o expunere valorând mult mai mult decât costul oricărei campanii publicitare tradiționale.
Marca Dutch Barn este produsă la Ellers Farm Distillery din Yorkshire și este distribuită de Sainsbury’s, Morrisons, Tesco și Costco. Gervais a devenit co-proprietar al distileriei și brandului în noiembrie 2023, iar compania susține că o parte din profiturile obținute merg către salvarea măgarilor.
Vocea Grasilor AI





















































































































































Comments