top of page

BOSS. De văzut pe HBO dacă îți plac Bănescu, Bugarin sau Costache 

HboMax. 2023. 2 h 1 min



Am vrut să-l văd la cinema pentru afiș. Dar până să-mi iau eu bilet a dispărut de la Palace. Am vrut să-l văd pentru Laurențiu Bănescu, unul dintre cei mai tari actori români ever. De când l-am văzut în Umbre, unde dădea un recital care amintea de Oldman-ul în plină formă din LEON, vreau să-i văd toate filmele.

Noroc cu MAX-ul HBO-ului.


Nici nu știi cum să-l cataloghezi. Până la jumătate, BOSS e ca filmele cu Ryan Gosling. Boring. Boring. Și enervant. O cameră care urmărește un labagiu care umblă de nebun singur prin oraș. De cel puțin trei ori am zis Jeg. Mizerie. Ordinar. Dacă eram la cinema ieșeam din sală. Clar, film care poate lua multe premii. La festivaluri unde nu ajunge publicul. Doar criticii și Irina Nistor.


De la jumate încolo, BOSS începe să fie film de urmărit. Povestea e că un șofer de ambulanță, Bogdan - personajul lui Bănescu, are o viață de căkt și se bagă la un jaf alături de alți trei. Doi țigani și încă unul pe care nu-l cunoaște. Dau ei jaful, dar când să plece dau cu mașina peste o femeie. O fac pe aia plombă pe asfalt, dar ea nu vrea să moară. Și devine potențial martor. Bogdan, șoferul de ambulanță, are mustrări de conștiință pentru accident dar și emoții că femeia îi poate identifica. Până se lamentează el în stil Gosling, femeia e omorâtă. 



După femeie, moare și primul țigan implicat în jaf. Făcut, cum altfel decât excelent de excelentul Sergiu Costache. Sergiu din CLANUL, Masterpiece-ul Damian & Bugnar de pe ProTV. Moment în care Bogdan se activează și filmul devine interesant. Îl caută pe al doilea țigan, făcut nativ de Toma Cuzin, și vrea să afle cine e al patrulea din ecuația jafului. Când se trezește cu țiganul mort pe capotă, driverul de la isu din film pornește o cursă cronometru. Variantele sunt să-l găsească pe number four sau să aștepte să fie lichidat. Și până la final ajunge la una dintre variante.



Povestea cu urmările jafului se desfășoară în paralel cu relația lui Bogdan cu Carla, actrița - model ciudată, fără toate țiglele pe casă. Pe care el vrea să o protejeze mereu. Carla e făcută de Ioana Bugarin, care fură prim planul în fiecare cadru în care apare. E absolut strălucitor - electrizantă în rol de drogată instabilă care se joacă mereu cu nervii lui Bogdan. FOARTE FOARTE MIȘTO și furătoare de ecran când apare. IOANA BUGARIN. De urmărit în continuare. Singura pată de lumină din BOSS. 


Ce mi-a mai plăcut mie, ca transilvănean, e că BOSS arată Bucureștiul, capitala României, în toată jegozenia lui. Nu știu cât au căutat locațiile, dar cel care s-a ocupat merită premiat. Dacă în CLANUL, sau în alte producții românești, capitala mai are și locuri curate, în BOSS sunt doar locații și interioare mizerabile. Care îți întorc stomacul pe dos. ȚIGĂNIE.


Carla, iubita lui Bogdan, locuiește într-un bloc rezidențial, dar e praf în ochi. 


Un film pentru premii de critici și streaming. De văzut dacă îți plac Bănescu, Bugarin sau Costache.


Hai noroc.


Borro’



 

Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
bottom of page